*alt_site_homepage_image*
lt
fr

Asmens tapatybės kortelė ir pasas

Asmens tapatybės kortelė ir pasas

Konsulinės naujienos

Užsienyje gyvenantiems piliečiams perpus mažėja konsulinis mokestis už Asmens tapatybės kortelės (ATK) išdavimą, kai kartu užsakomas ir pasas.

Vadovaujantis 2023 m. vasario 8 d. Vyriausybės nutarimu, nuo vasario 15 d. už ATK išdavimą/keitimą, kai kartu užsakomas/keičiamas pasas, bus imamas 50 eurų konsulinis mokestis.

 Svarbu, kad prašymai išduoti/pakeisti pasą ir ATK turi būti pateikiami kartu, tą pačią dieną.

 ATK užsakant atskirai, išlieka 100 eurų konsulinis mokestis.

 

Kur ir kaip kreiptis dėl Lietuvos Respublikos asmens tapatybės kortelės arba paso išdavimo/keitimo?

Lietuvos pilietis, gyvenantis užsienio valstybėje, dėl Lietuvos Respublikos piliečio paso ar asmens tapatybės kortelės išdavimo/keitimo gali kreiptis:

  • į Lietuvos Respublikos diplomatinę atstovybę ar konsulinę įstaigą užsienio valstybėje,
  • jei yra Lietuvos Respublikoje – į pasirinktą migracijos tarnybą.

Lietuvos Respublikos asmens tapatybės kortelės arba paso išdavimo/keitimo tvarka ir galiojimas

Asmens tapatybės kortelė keičiama, jei:

  • pilietis pakeičia vardą (-us), pavardę, lytį, gimimo datą, asmens kodą;
  • ji tapo netinkama naudoti;
  • joje yra netikslių įrašų;
  • pasibaigė jos galiojimo laikas;
  • to pageidauja pilietis.

Pasas keičiamas, jei:

  • pilietis pakeičia vardą (-us), pavardę, lytį, gimimo datą, gimimo vietą, asmens kodą;
  • jis tapo netinkamas naudoti;
  • jame yra netikslių įrašų;
  • pasibaigė jo galiojimo laikas;
  • išnaudoti vizoms skirti lapai;
  • to pageidauja pilietis.

Asmens tapatybės kortelė galioja:

  • 2 metus, jei ji išduota piliečiui iki 5 metų amžiaus;
  • 5 metus, jei ji išduota piliečiui nuo 5 iki 16 metų amžiaus;
  • 10 metų, jei ji išduota piliečiui nuo 16 metų iki 70 metų amžiaus;
  • 30 metų jei ji išduota piliečiui nuo 70 metų amžiaus.

Pasas galioja:

  • 2 metus, jei jis išduotas piliečiui iki 5 metų amžiaus;
  • 5 metus, jei jis išduotas piliečiui nuo 5 iki 16 metų amžiaus;
  • 10 metų, jei jis išduotas piliečiui nuo 16 metų amžiaus.

Lietuvos Respublikos asmens tapatybės kortelės arba paso galiojimo laikas nėra tęsiamas, o vietoj baigusio (baigiančio) galioti dokumento išduodamas naujas.

DĖMESIO:

  • Lietuvos Respublikos diplomatinės atstovybės ir konsulinės įstaigos asmens tapatybės kortelę arba pasą išduoda/keičia tik bendrąja tvarka. Tai gali užtrukti iki dviejų mėnesių nuo prašymo pateikimo dienos. Jei asmens tapatybės kortelė ar pasas keičiamas pasikeitus asmens duomenims (vardui, pavardei ar kt.) arba jei išduodamas pirmasis dokumentas vaikams, gimusiems užsienio valstybėje – jo išdavimo laikas gali būti ilgesnis.
  • Skubos tvarka asmens tapatybės kortelę arba pasą keičia tik Migracijos tarnybos Lietuvoje – per 1 ar per 5 darbo dienas nuo prašymo pateikimo dienos. Jeigu Lietuvos Respublikos piliečio asmens tapatybės kortelė ar pasas baigė galioti ar yra prarasti ir asmuo neturi kito galiojančio asmens tapatybę patvirtinančio dokumento ir prireikia skubiai grįžti į Lietuvą, konsulinė įstaiga gali išduoti grįžti į Lietuvą laikiną kelionės dokumentą – asmens grįžimo pažymėjimą (platesnė informacija - spauskite čia).
  • Asmens tapatybės kortelės kontaktinės elektroninės laikmenos aktyvavimo duomenys (slaptažodis) išduodami tik asmenims nuo 18 metų. Atsiimti voką su slaptažodžiu galima tik atvykus asmeniškai arba, pateikus rašytinį prašymą, paštu. Įgaliotam asmeniui slaptažodis neišduodamas.

Dokumentų pateikimas konsulinei įstaigai Lietuvos Respublikos asmens tapatybės kortelei arba pasui gauti ar pasikeisti

  • Dėl asmens tapatybės kortelės arba paso išdavimo/keitimo Lietuvos Respublikos pilietis turi asmeniškai atvykti į Lietuvos konsulinę įstaigą užsienio valstybėje, prieš tai užsiregistravus priėmimui internetu (https://keliauk.urm.lt/consult-registration).
  • Asmenys, vyresni nei 16 metų amžiaus, prašymą ir kitus dokumentus pateikia asmeniškai. Tuo atveju, kai asmuo nuo 16 iki 18 metų kreipiasi dėl pirmojo Lietuvos Respublikos pilietybę ir tapatybę patvirtinančio dokumento išdavimo, dalyvauti privalo ir vienas iš tėvų ar globėjų. Jeigu kreipiamasi dėl asmens tapatybės kortelės arba paso keitimo ar išdavimo asmeniui iki 16 metų, dokumentus, dalyvaujant pačiam nepilnamečiui, visais atvejais pateikia vienas iš tėvų ar globėjų.
  • Pateikiant nepilnamečio asmens nuo 2 metų iki 16 metų prašymą, turi dalyvauti ir jis pats. Pateikiant piliečio iki 2 metų dokumentus – jam atvykti į konsulinę įstaigą nereikia.
  • Keičiant asmens tapatybės kortelę arba pasą, pasikeitus pavardei po santuokos/ištuokos užsienyje, kartu turi būti pateikti dokumentai dėl santuokos/ištuokos įtraukimo į apskaitą Lietuvos Respublikoje.
  • Kreipiantis dėl vaiko, gimusio užsienio valstybėje, pirmojo Lietuvos Respublikos paso arba asmens tapatybės kortelės išdavimo, kartu turi būti pateikti dokumentai dėl vaiko gimimo įtraukimo į apskaitą Lietuvos Respublikoje.
  • Jeigu prašymą išduoti asmens dokumentą vaikui teikia vienas iš išsituokusių vaiko tėvų, – reikia pateikti dokumentą, patvirtinantį, kad vaiko gyvenamoji vieta nustatyta su prašymą pateikiančiu vaiko tėvu arba to iš tėvų, su kuriuo nustatyta vaiko gyvenamoji vieta, rašytinį sutikimą dėl prašymo pateikimo. Jeigu vaiko gyvenamoji vieta nenustatyta – dokumentą, kuriuo nutraukta santuoka.   
  • Asmens tapatybės kortelė arba pasas konsulinėje įstaigoje išduodamas tik asmenims, deklaravusiems gyvenamąją vietą užsienio valstybėje (deklaravimas). 
  • Gyvenamosios vietos deklaruoti nereikia:

    - konsulinėse įstaigose bei atstovybėse prie tarptautinių organizacijų, tarptautinėse organizacijose dirbantiems asmenims ir kartu su jais išvykusiems šeimos nariams visą darbo šiose įstaigose ar organizacijose laiką;
    - asmenims, atliekantiems privalomąją arba alternatyviąją krašto apsaugos tarnybą;
    - asmenims, kurie gydosi stacionarinėse sveikatos priežiūros įstaigose;
    - moksleiviams ir nuolatinės studijų formos studentams mokymosi Europos Sąjungos valstybėse narėse ar Europos laisvosios prekybos asociacijos valstybėse narėse laikotarpiu (išskyrus nepilnamečius, kurių tėvai yra deklaravę gyvenamąją vietą užsienio valstybėje);
    - asmenims, atliekantiems laisvės atėmimo bausmę, laikomiems kardomojo kalinimo vietoje;
    - jūreiviams, dirbantiems plaukiojančiuose jūrų laivuose.

  • Iki piliečiui bus išduotas naujas asmens tapatybės kortelė ar pasas, jo pateiktas ankstesnis Lietuvos Respublikos pilietybę patvirtinantis dokumentas jam grąžinamas.

Dokumentai, kuriuos reikia pateikti asmens tapatybės kortelės arba paso išdavimui/keitimui:

  • Asmenims nuo 16 metų:
    - Asmens tapatybę ir Lietuvos Respublikos pilietybę patvirtinantis dokumentas (Lietuvos Respublikos piliečio pasas, Lietuvos Respublikos asmens tapatybės kortelė).
    - Gyvenamosios vietos deklaracija (jei gyvenamoji vieta užsienyje nebuvo deklaruota).
    - Konsulinis mokestis už asmens tapatybės kortelės ar paso išdavimą/keitimą.
    - Nuotraukų turėti nereikia, asmenys fotografuojami vietoje.
    - Jei pageidaujama asmens tapatybės kortelę arba pasą gauti paštu, pateikiamas prašymas dėl asmens tapatybės kortelės, paso ar voko su slaptažodžiu siuntimo bei Ambasadoje sumokamas papildomas mokestis už dokumento siuntimą registruotu paštu. 
     
  • Vaikams iki 16 metų:

    - Vaiko asmens tapatybę ir Lietuvos Respublikos pilietybę patvirtinantis dokumentas (Lietuvos Respublikos piliečio pasas, Lietuvos Respublikos asmens tapatybės kortelė).
    - Vieno iš tėvų ar globėjų asmens tapatybę patvirtinantis dokumentas.
    - Gyvenamosios vietos deklaracija (spauskite čia) (jei gyvenamoji vieta užsienyje nebuvo deklaruota).
    - Konsulinis mokestis už asmens tapatybės kortelės ar paso išdavimą/keitimą.
    - Vaikams iki 2 metų - 2 vaiko amžių atitinkančias nuotraukas (reikalavimus nuotraukoms rasite čia). Vyresniems vaikams nuotraukų turėti nereikia, išskyrus atvejus, kai kreipiamasi dėl vaiko pirmojo asmens dokumento išdavimo.
    - Jei pageidaujama asmens tapatybės kortelę arba pasą gauti paštu, pateikiamas prašymas dėl asmens tapatybės kortelės arba paso siuntimo ir Ambasadoje sumokamas papildomas mokestis už dokumento siuntimą registruotu paštu.

  • Jei vaikas yra gimęs užsienio valstybėje ir kreipiamasi dėl pirmojo asmens tapatybę ir Lietuvos Respublikos pilietybę patvirtinančio dokumento (asmens tapatybės kortelės arba paso) išdavimo, kartu reikia pateikti papildomus dokumentus dėl vaiko gimimo įtraukimo į apskaitą Lietuvos Respublikoje:
    - Prašymą įtraukti į apskaitą vaiko, gimusio užsienio valstybėje, gimimą (spauskite čia).
    - Užsienio valstybės išduotą dokumentą, patvirtinantį gimimo įregistravimą (dokumentas turi būti legalizuotas ar patvirtintas pažyma Apostille bei išverstas į lietuvių kalbą) arba daugiakalbį išrašą iš gimimo akto įrašo (l'acte de naissance plurilingue, formule A), pastarojo versti į lietuvių kalbą nereikia.
    - Abiejų tėvų asmens tapatybę patvirtinančių dokumentų kopijas.
    - Vaiko užsienio valstybės asmens tapatybę ir pilietybę patvirtinančio dokumento kopiją (jei išduotas).
    - 2 vaiko amžių atitinkančias nuotraukas (reikalavimus nuotraukoms rasite čia).
    - Konsulinis mokestis už užsienio valstybėse įregistruotų ar patvirtintų civilinės būklės aktų įtraukimą į apskaitą.
     
  • Asmenims, pakeitusiems pavardę po santuokos/ištuokos užsienio valstybėje, papildomai reikia pateikti:
    - Prašymą įtraukti į apskaitą užsienio valstybėje sudarytą santuoką/ištuoką (spauskite čia).
    - Užsienio valstybės institucijos išduotą santuokos liudijimą arba ištuokos liudijimą arba teismo sprendimą dėl santuokos nutraukimo. Šie dokumentai turi būti legalizuoti ar patvirtinti pažyma (Apostille), ir išversti į lietuvių kalbą. Jei asmuo teikia daugiakalbį išrašą iš santuokos akto įrašo (l'acte de mariage plurilingue, formule B), pastarojo versti į lietuvių kalbą nereikia.
    - Jeigu vienas iš sutuoktinių yra užsienio valstybės pilietis ir jis yra išsituokęs ar našlys, papildomai pateikiamas jo valstybės kompetentingos įstaigos išduotas dokumentas, patvirtinantis jo ištuoką ar buvusio sutuoktinio mirtį. Jeigu vienas iš sutuoktinių yra užsienio valstybės pilietis - užsienio valstybių institucijų išduoti jo dokumentai (išskyrus pasą) turi būti legalizuoti ar patvirtinti pažyma Apostille ir išversti į lietuvių kalbą, jeigu Lietuvos Respublikos tarptautinės sutartys ir Europos Sąjungos teisės aktai nenumato kitaip.
    - Konsulinis mokestis už užsienio valstybėse įregistruotų ar patvirtintų civilinės būklės aktų įtraukimą į apskaitą.
     
  • Asmeniui, praradusiam asmens tapatybę patvirtinantį (-čius) dokumentą (-us), papildomai reikia pateikti:
    - Asmens tapatybę ir Lietuvos Respublikos pilietybę patvirtinantis dokumento (Lietuvos Respublikos paso, Lietuvos Respublikos asmens tapatybės kortelės kopiją).
    - Siekiant nustatyti asmens tapatybę, jei prarastas vienintelis turėtas Lietuvos Respublikos pilietybę ir tapatybę patvirtinantis dokumentas, reikia pateikti kitą dokumentą su asmens nuotrauka, pvz.: vairuotojo pažymėjimą ar Valstybinio socialinio draudimo pažymėjimą, ar studento pažymėjimą, ar užsienio valstybės išduotą dokumentą: pasą, leidimą gyventi ar kt.
    - Pranešimą apie Lietuvos Respublikos pilietybę patvirtinančio dokumento praradimą.

DĖMESIO:

Visais atvejais, pateikiant dokumentus dėl asmens tapatybės kortelės arba paso išdavimo/keitimo, konsulinis pareigūnas turi teisę pareikalauti, kad pareiškėjas pateiktų papildomus dokumentus ir/arba patikslintų pateiktus duomenis.

Konsulinis mokestis už Lietuvos Respublikos asmens tapatybės kortelės ar paso išdavimą/keitimą

Konsulinis mokestis užsisakant atskirai tik asmens tapatybės kortelės arba tik paso keitimą/išdavimą – 100 EUR už dokumentą.

Piliečiams, kurie kartu su pasu tą pačią dieną užsisako ir asmens tapatybės kortelę, už kortelę taikytinas 50 EUR konsulinis mokestis. Užsakant tik asmens tapatybės kortelę, išlieka 100 EUR konsulinis mokestis.

Konsulinio mokesčio lengvatos už LR paso keitimą/išdavimą taikomos:

  • 50 % – vaikams iki 18 metų, taip pat asmenims, kuriems sukako senatvės pensijos amžius, nustatytas Lietuvos Respublikos valstybinių socialinio draudimo pensijų įstatyme.
  • 100 % – vaikams, kuriems nustatyta globa ar rūpyba; užsienio valstybių išlaikomiems stacionariose globos įstaigose asmenims; vienišiems asmenims, sukakusiems senatvės pensijos amžių; neįgaliesiems, kuriems LR neįgaliųjų socialinės integracijos įstatymo nustatyta tvarka nustatytas neįgalumo lygis, arba 55 procentų ir mažesnis darbingumo lygis, arba specialiųjų poreikių lygis; asmenims, kuriems pagal Lietuvos Respublikos asmenų, nukentėjusių nuo 1939-1990 metų okupacijų, teisinio statuso įstatymą pripažįstamas nuo okupacijų nukentėjusio – represuoto asmens teisinis statusas.

SVARBU:

Jeigu pilietis atleidžiamas nuo konsulinio mokesčio, jis privalo pateikti atleidimą nuo mokesčio patvirtinančius dokumentus

Lietuvos Respublikos paso ir asmens tapatybės kortelės atsiėmimo tvarka

Asmens tapatybės kortelę arba pasą pilietis atsiimti gali asmeniškai atvykęs į konsulinę įstaigą arba minėtus dokumentus paimti gali piliečio įgaliotas asmuo, kitas teisėtas atstovas ar piliečio rašytiniame prašyme išduoti asmens tapatybės kortelę ar pasą, nurodytas asmuo, pateikęs savo asmens tapatybę ir pilietybę patvirtinantį dokumentą.

Atsiimti piliečio iki 16 metų asmens tapatybės kortelę arba pasą turi, o piliečio nuo 16 iki 18 metų gali vienas iš tėvų, pateikęs savo asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą.

Atsiimant naują asmens tapatybės kortelę ar pasą, turi būti pateiktas keičiamas Lietuvos Respublikos pilietybę patvirtinantis dokumentas. Jis pažymimas kaip negaliojantis ir grąžinamas.

Jei pilietis pageidauja, asmens tapatybės kortelė arba pasas gali būti siunčiami registruotu paštu. Tačiau paštu gautas pasas neaktyvuojamas ir negalioja tol, kol konsulinė įstaiga paštu arba elektroninėmis priemonėmis negauna pranešimo apie paso gavimą.

DĖMESIO:

Konsulinė įstaiga, per nustatytą laiką negavusi pranešimo apie asmens tapatybės kortelės ar paso gavimą (jei dokumentas buvo siunčiamas paštu), asmens tapatybės kortelę ar pasą paskelbia dingusiu. Jeigu pilietis neatvyksta į konsulinę įstaigą atsiimti išduoto dokumento per vienerius metus nuo dokumento išrašymo dienos, šis dokumentas paskelbiamas negaliojančiu ir nustatyta tvarka sunaikinamas.

Trūksta informacijos?

Daugiau informacijos apie asmens tapatybę liudijančius dokumentus (pasus ir asmens tapatybės korteles) Asmens dokumentų išrašymo centro prie Vidaus reikalų ministerijos interneto svetainėje.